De eerste digitale DCYP challengemarathon leverde mooie inzichten op voor de vier opdrachtgevers. 25 young professionals gingen in teams aan de slag met challenges van de KNRM, Duurzaamheidsfabriek, Drechtsteden en Stroomlijn. De winnaars wonnen een experience in de Drechtsteden.
De eerste challenge kwam vanuit de Drechtsteden. Business owner Maarten Burggraaf, regionaal verantwoordelijk wethouder economie, vroeg hulp bij het herstelplan van de Drechtsteden na corona. Het winnende team kwam met plannen voor het vestigingsklimaat van de regio en adviseerde om in te zetten op het bieden van sociale kringen voor nieuwe bewoners.
Onder de naam ‘Nature vs. Nurture’ kwam Stroomlijn met de tweede challenge. Business owner Lisette de Lijster de Raadt, directeur Stroomlijn, daagde de young professionals uit te komen met een plan om mensen uit de auto en in het OV of andere mobiliteitsoplossingen te krijgen. Team Bijna, bestaande uit jong talent van Oceanco, Drechtsteden, Maat Transport, GKN Fokker en IMC won met een sterke mix van plannen. Bijvoorbeeld het vergroenen van stations, start-ups inschakelen en actieve promotie.
In week drie kwam de challenge vanuit de Duurzaamheidsfabriek. De ‘Campus Attract’-challenge werd uitgezet door Daan Wortel, directeur Duurzaamheidsfabriek. De campus is het knooppunt voor innovatie in de Drechtsteden, maar hoe kunnen we zorgen dat deze plek nog meer gebruikt wordt door bedrijven in de regio? De winnaars van de challenge bedachten een speciaal challengeprogramma voor de Duurzaamheidsfabriek, waarbij bedrijven de fabriek kunnen gebruiken om innovaties tentoon te stellen.
Voor de laatste challenge haalden de young professionals hun creativiteit uit de kast voor de KNRM. Normaal redt de KNRM anderen, maar deze keer vroeg business owner Marjon van der Meij (secretaris KNRM) zelf om hulp: ‘Hoe kunnen wij het beste een regionale community opbouwen?’ Het Driem team, met young professionals van Iv-Groep, Bolidt, IHC, Oceanco en Damen, bedacht Chris: de nieuwe mascotte. De KNRM ontving hier een uitgewerkt marketingplan bij en het idee voor het event ‘Dordrecht Drijft’. Wordt hopelijk vervolgd!
De vakjury bestaande uit Martin Bloem (directeur Deal Drecht Cities), André Flach (regionaal verantwoordelijk wethouder Economie) en Jens van Hecke (young professional GKN Fokker) koos uit alle teams het team dat het meest maatschappelijk betrokken bleek.